5 sfaturi despre cum să colectați rapid facturile restante
IMM-urile se pot confrunta cu întârzieri de plată – multe dintre ele se simt presate să accepte termene mai lungi de plată decât o fac în mod normal. Prin urmare, ce puteți face pentru a îmbunătăți lichiditățile afacerii dumneavoastră?
Menținerea lichidităților poate fi o provocare, de aceea am adunat câteva sfaturi pentru a vă ajuta afacerea să-și mențină buna activitate.
Înțelegem că finanțele sunt limitate pentru multe întreprinderi și plățile efectuate cu întârziere vă pot expune riscului de faliment. Menținerea unui control strict asupra costurilor și veniturilor înseamnă să aveți rezerve de bani atunci când aveți nevoie.
Obțineți o imagine de ansamblu asupra lichidităților
Utilizarea unui buget de lichidități vă permite să planificați viitorul companiei, arătând când veți avea suficienți bani în contul dumneavoastră pentru a plăti cheltuielile aferente. Menținerea situației sub control înseamnă că puteți lua măsuri înainte de a intra în dificultate financiară.
Reduceți termenii creditului
Timpul înregistrat de la vânzarea unui produs sau serviciu și până la achitarea acestora are un impact important asupra fluxului de numerar. Acest timp ar trebui să fie cât mai scurt posibil, deoarece creditul pe care l-ați acordat este de obicei oferit fără a fi garantat de către consumator.
Amintiți-vă să:
- Introduceți practici prompte de facturare, astfel încât să obțineți plățile mai rapid
- Să aveți o dată de scadență cât mai scurtă posibil pe factură. În anumite tări, termenul minim este de 14 zile de la data facturării până la data scadenței
Ambele reduc perioada de credit, ceea ce înseamnă veți avea mai mulți bani pentru dezvoltarea afacerii dumneavoastră.
Planificați operațiunile într-un buget eficient
Un buget de performanță este un mod diferit de planificare a operațiunilor, mai degrabă decât simpla monitorizare a lichidităților. Acesta creează o imagine de ansamblu asupra costului derulării afacerii, măsurat în raport cu veniturile pe care le aveți în aceeași perioadă. De asemenea, vă oferă informații despre cât de profitabilă sau neprofitabilă este afacerea dumneavoastră.
Monitorizați facturile restante
Pot exista multe motive pentru care un consumator nu a plătit la timp. Unii se confruntă cu propriul lor flux de numerar, alții au o administrare deficitară și unii plătesc cu întârziere în mod intenționat.
Este ușor să faci presupuneri și să lași comunicarea să scape, un mic reminder în timp util este un pas simplu care poate rezolva multe probleme.
Obțineți controlul asupra managementului financiar
Atunci când conduceți o afacere, trebuie să țineți cont de multe aspecte. Asigurați-vă că dispuneți de ajutorul potrivit pentru a fi la curent cu managementul financiar. Acest lucru vă va ajuta să vă dezvoltați afacerea știind că finanțele dumneavoastră sunt în siguranță și veți fi alertat dacă ceva necesită atenția dumneavoastră.
Multe companii au nevoie de ajutor specializat. Intrum este ideal pentru a ajuta IMM-urile care se străduiesc să obțină plata facturilor la timp. Vom folosi datele, cunoștințele și expertiza noastră pentru a asigura plățile, având în același timp grijă de consumatorii dumneavoastră și protejându-vă imaginea.
Pentru mai multe informații despre cum vă putem ajuta, ne găsiți la următoarele date de contact:
Tel: 021 365 34 34
www.intrum.ro