11 sfaturi pentru IMM-uri in contextul Covid 19

11 sfaturi pentru IMM-uri in contextul Covid 19

In contextul Coronavirus, din ce in ce mai multe IMM-uri si afaceri locale sunt afectate, iar masurile pentru prevenirea colapsului financiar vizeaza practici de reinventare, astfel incat, operatiunile si cash-flow-ul sa nu aiba semnificativ de suferit. Astfel, oricat de mult ne-am dori ca lucrurile sa functioneze cat mai aproape de normalul cu care suntem obisnuiti, acest fapt, cu fiecare zi care trece, devine aproape imposibil de mentinut si de realizat. In acest sens, este necesar sa pregatim o serie de scenarii ecnomice si masuri de precautie pe care sa le adoptam in aceasta perioada tumultoasa si imprevizibila prin care trec toti oamenii si toate companiile nationale si internationale.

Gasiti astfel mai jos 11 recomandari pe care este bine sa le luati in atentie pe parcursul acestei perioade dificile.

Cea mai mare preocupare pentru majoritatea proprietarilor de afaceri, cel puțin inițial, este modul în care isi vor achita facturile. Desigur, aceasta este o întrebare foarte dificilă de răspuns și, în plus, majoritatea proprietarilor de afaceri se confruntă cu o reducere a vanzarilor si implicit a fluxului de numerar. Iată câțiva pași importanți pentru a transforma prioritizarea financiara intr-un sistem eficient de cheltuieli vs venituri:

  1. Creați o listare de buget cu fluxuri de numerar cu costuri fixe sau variabile. Costurile fixe vor menține functionalitatea afacerii și trebuie plătite.
  2. Alcatuiti o listă cu cele mai importante cheltuieli și încercați sa prioritizati banii în funcție de data scadenta a facturilor;
  3. Analizati toate costurile si incercati sa le eliminati pe cele care nu aduc valoare adaugata afacerii. De exemplu, in aceasta perioada operatiunile sunt efectuate catre angajati de acasa, astfel puteti elimina cheltuielile cu deplasarile, combustibilul sau carburantul;
  4. Luati in considerare somajul tehnic sau alte masuri oferite de catre Stat. Chiar daca pe moment expresia “somaj tehnic” poate parea radicala, luati in calcul ca acesta este sustinut de Stat in limita a 75% din salariul mediu brut;
  5. Faceti un bilant al incasarilor din 2019 si vedeti daca aveti facturi neachitate. In acest caz, puteti demara o procedura de colectare amiabila a sumelor restante;
  6. In cazul in care exista spatii fizice pentru care platiti chirie, incercati o renegociere a valorii sumei pe care o platiti lunar sau reducerea spatiului inchiriat. Daca primele doua variante nu sunt valide, macar incercati prelungirea termenului de plata.
  7. Pentru credite sau imprumuturi, discutati cu institutia financiara si incercati sa negociati o inghetare a ratelor sau sa obtineti o perioada de gratie;
  8. Discutati cu actualii clienti si daca serviciile sau produsele oferite de dumneavoastra au o cerere diminuata, incercati sa gasiti alte forme de colaborare;
  9. Abordati toti prospectii si toti potentialii colaboratori – poate si printre acestia se numara posibili clienti care vor avea nevoie de ajutorul dumneavoastra;
  10. Incercati sa limitati toate achizitiile, atat cele personale cat si cele profesionale;
  11. Flexibilizati raportul de munca - astfel, daca o parte din angajati nu au cum sa lucreze de acasa, instruiti-i astfel incat sa va deserveasca afacerii prin implementarea de noi servicii sau produse, prin redactarea de articole (promovare online) sau pentru prospectarea pietei pentru urmatoarea perioada;
  12. Daca cashflow-ul nu este o problema pentru dumneavoastra, implementati proiectele digitale pe care le-ati tot amanat sau alaturati-va companiilor care doneaza produse sau resurse catre spitalele si institutiile care lupta impotriva Covid-19.

Stim ca sunt momente nemaintalnite pentru intreaga societatea si pe aceasta cale dorim sa va asiguram de tot suportul nostru, pentru a depasi cu bine aceasta perioada. Impreuna, continuam sa deschidem calea spre o economie puternica.