Cum setăm un termen de plată atât în beneficiul companiei cât și al clienților?

În cadrul multor companii din ziua de astăzi se întâmplă ca și clienții acestora să întârzie cu plata facturilor. Însa exista și companii care nu întâmpină această situație delicată, ba chiar facturile acestora sunt achitate în doar câteva zile. Oare cum reusesc?

Ce reprezintă un termen de plată?

Termenul de plată reprezintă modul în care dumneavoastră vă așteptați să fiți plătit și puteți include detalii precum:

  • Formele acceptate de plată (cash sau card)
  • Moneda în care încasati în cazul în care lucrați peste hotare
  • Penalități de întârziere, dacă le percepeți

Se întamplă des ca termenul de plată preferat al clienților dumneavoastră să fie chiar data scadentă, chiar dacă acestora li se oferă în jur de 30 de zile pentru a efectua plata. Termenele de plată lungi sunt de domeniul trecutului, mai exact din zilele în care se coresponda prin scrisori și se plătea prin cecuri. În prezent, companiile trimit facturi pe cale electronică iar cele mai multe plăți se efectuează online și cu toate acestea, în continuare există situații în care clienții depășesc termenul de 30 de zile.

Termenele de plată cât mai scurte vă ajută să fiți plătit mai devreme

Facturile cu termene de plată scurte sunt mai predispuse în a fi neachitate la timp, însa veți obține banii mai devreme decât dacă ați oferi un termen de plată de 3-4 saptămani.

Începeți să scurtați termenele de plată

Chiar dacă optați pentru această alegere, nu trebuie să vă simțiți constrânși de situație în cazul în care clienților nu li se va părea convenabil. Unii clienți se pot aștepta la termene de plată prelungite pentru facturile cu valori mari însa exista posibilitatea să negociați cu aceștia. Dacă vi se solicită o reducere, puteți să cereți o plată rapidă în schimbul acestia.

Trimiteți facturile în timp util

Nu contează cât de scurte ar fi termenele de plată impuse pe facturi dacă acestea nu sunt trimise la timp. Fie ca acordați 30 de zile pentru a efectua plata, fie doar șapte, timpul nu începe să se scurgă până în momentul în care factura nu este în mâinile clientului. Accelerați procesul de facturare prin trimiterea facturilor pe cale electronică sau puteți chiar să discutați la telefon cu clienții (imediat după finalizarea unei lucrări).

Urmariți facturile și termenele acestora

Nu așteptați până ce factura este întarziată. Încercați să trimiteți un e-mail prietenos pe masură ce se apropie data scadentă. Dacă aceștia nu dau curs e-mail-urilor, puteți să îi apelați. Este posibil ca această metodă să nu fie una foarte benefică pentru afacerea pe care o aveți cu aceștia însă trebuie să rămâneți în relații bune cu clienții dumneavoastră. Dacă însă întâmpinați dificultați în a efectua aceste acțiuni sau nu detineți timpul necesar, vă recomandăm să apelați la o firmă specializată în colectarea facturilor neîncasate.

Iata câteva sfaturi care v-ar putea ajuta în a fi plătit mai repede:

  1. Negociați termenele de plată înainte de a începe orice afacere
  2. Mențineti evidența facturilor și termenelor de plată
  3. Întocmiți facturi clare și usor de ințeles, însoțite de avize, dacă furnizați servicii
  4. Facturați pe numele persoanei de contact sau a celei care se ocupă de plăți
  5. Nu amânați facturarea și trimiterea acesteia
  6. Adăugati penalitați de întârziere atunci când situația se repetă

Pentru un cashflow sănătos, Intrum Romania vă recomandă să urmați sfaturile de mai sus!

Intrum Romania își propune să deschida calea către o economie puternică și să vină în ajutorul dumneavoastră ori de câte ori aveți nevoie. Pentru mai multe sfaturi pentru un cash-flow sănătos, ne puteți contacta la adresa de email sales.ro@intrum.com sau la numarul de telefon 0735.808.370

Solicită Ofertă Recuperare Creante

Solicită Ofertă Recuperare Creante