Cautati Servicii de Recuperare Creante? 

Solicitati Oferta

Citeste mai mult ›

Masuri de preventie impotriva facturilor restante

Prevenirea si gestionarea tuturor situatiilor neplacute este aproape imposibila insa ceea ce putem face este sa contribuim la reducerea lor, mai ales daca ne dorim o afacere durabila si profitabila. Succesul unei companii nu rezulta numai din profitul obtinut, ci si din identificarea si reducerea costurilor neprofitabile.

Este usor de zis “mai bine prevenim decat sa tratam” insa poate fi si usor de facut. Trebuie doar sa identificam acele masuri care pot ajuta si optimiza business-urile sa se protejeze astfel incat sa nu inregistreze la final de luna facturi restante.

Pentru a intelege limpede realitatea consecintelor create de nechitarea unei facturi la data scadenta, vom incerca succinct sa o definim si ulterior sa facem un mic exercitiu de imaginatie.

Potrivit definitiilor, factura este un document contabil ce contine valoarea produselor si serviciilor furnizate, perioada si costul acestora, alaturi de datele de identificare ale companiei prestatoare si ale beneficiarului.

Pornim de la rationamentul ca fiecare serviciu sau produs furnizat are un cost lunar. Nechitarea lunara / saptamanala a serviciului achizitionat la scadenta, va crea urmatorul circuit: -> Compania prestatoare de servicii va fi afectata financiar intrucat nu isi va putea respecta obligatiile legale fata de ceilalti furnizori ai sai si fata de angajati. -> In consecinta, se vor lua masuri restrictive impotriva clientului. -> La randul lui, clientul va resimti aceasta deviere intrucat cheltuielile sale se majoreaza o data cu achitarea penalitatilor de intarziere calculate, iar activitatea ii este periclitata de furnizarea defectuoasa a serviciului, cum ar fi imposibilitatea utilizarii abonamentului de telefonie sau de internet.

Asadar, care sunt cele mai la indemana masuri pe care le putem lua astfel incat afacerea sa nu inregistreze facturi restante:

 

  1. Modalitatea de facturare: exact, insasi facturarea timpurie poate fi un aliat in preventia restantelor. Indiferent de profilul societatii, pe timpul desfasurarii proiectului, facturati serviciile sau produsele pe care le furnizati, astfel incat, la final situatia contabila sa se incheie cu succes pentru ambele parti. La randul vostru veti putea onora celelalte facturi pe care trebuie sa le achitati, inclusiv salariile angajatilor;
  2. Investigati istoricul de plata al noului client: daca afacerea functioneaza insa inca va confruntati cu comportamentul de plata al vechilor clienti, acum aveti posibilitatea de a identifica si intui daca noul client va respecta sau nu, contractul. Sa fii selectiv in lumea business-ului este o necesitate si obligatie morala fata de companie si angajati, de aceea trebuie analizate comportamentele de plata ale potentialilor clienti. Un feedback oferit de rezultatele de pe internet va poate ajuta sa luati cea mai buna decizie;
  3. Personalizati facturarea: fiecare client este specific si are propria sa cultura si traditie. Varietatea dintre clienti este colosala si comportamentul financiar poate fi dificil de urmarit. Analizati rapoartele economice, istoricul platilor si creati conditiile de facturare pentru fiecare profil al clientului si veti reduce riscul de intarziere al platilor. De exemplu, daca hotarati sa facturati des insa sume mai mici, va creste rata de achitare deoarece este mult mai facil sa se achite facturi cu valori reduse, decat invers;
  4. Identificati facturile cu valori mari: acestea au si cel mai scazut potential de a fi achitate. Fiti proactivi si creati si propuneti din timp clientului un plan de achitare al facturii astfel incat sa nu fie afectat fluxul numerar si nici colaborarea. Stabiliti impreuna ca prima transa din factura sa fie achitata la termenul scadent, urmand ca diferenta sa fie esalonata. Renegociati termenul scadent daca beneficiarul intampina dificultati in a-l respecta, aplicati penalitati daca nu se onoreaza conventia si reduceti sau stopati temporar serviciile sau produsele pe care le livrati. Pot parea masuri drastice si pot afecta relatia contractuala dintre parti, dar este o masura care va poate salva de la un posibil faliment;
  5. Contactati si solicitati sfaturi din partea unei companii specializata in recuperarea creantelor: dupa ce ati parcurs toti pasii si ati notificati telefonic, electronic si in scris clientul cu privire la achitarea facturii, apelati la firma de recuperare creante. Agreand impreuna strategia de colectare, veti putea incasa in cel mai scurt timp facturile neachitate si sa diminuati creantele restante. Mai mult decat atat, in strategia de colectare poate fi inclusa si informarea despre viitoarea factura ce urmeaza a fi emisa, precum termenul scadent si perioada de facturare, informatii care poate au fost neglijate de catre client. Aceasta abordare precum si expunerea consecintelor neachitarii facturilor, reprezinta o masura de preventie impotriva facturilor restante. In acest mod, eforturile se vor concentra pe dezvoltarea afacerii si nu pe colectarea facturilor restante sau prevenirea aparitiei acestora.

 

In consecinta, viata economica si financiara a unei companii, palpita in fiecare decizie pe care o luam si consta in valorificarea relatiei cu clientul.

Facturarea trebuie sa sustina afacerea dumneavoastra si longevitatea activitatii pe care o desfasurati. Este acea parte vitala a companiei care daca nu e corect monitorizata, intr-o clipa ea poate deveni un factor amenintator pentru antreprenori.

Echipa Intrum Romania SA va ureaza mult succes in business-uri si va invita sa impartasiti la sectiunea solutii de business cele mai des intalnite situatii care au determinat amanarea la plata facturii, dar si bune practici care pot preveni si atenua riscul aparitiei facturilor restante.