Cautati Servicii de Recuperare Creante? 

Solicitati Oferta

Citeste mai mult ›

Raportul European privind Plăţile Consumatorilor, ediţia 2020

Raportul European privind Plăţile Consumatorilor, are la bază o cercetare de piaţă efectuata de 24.198 de consumatori europeni. Scopul acestui studiu este de a oferi acces la informaţii despre comportamentele de plată şi de a le corecta, contribuind astfel la o economie puternică.

Comunicat de presă

Criza Covid-19 plasează România pe locul 18 din 24 în ceea ce privește bunăstarea financiară

 

  • România crește cu o poziție în topul bunăstării financiare, urcând pe locul 18 (de pe locul 19 în 2019);
  • Gradul de economisire al românilor a crescut, în ciuda dificultăților economice din contextul Covid-19;
  • 60% dintre consumatorii români vor cumpăra anul acesta mai puține cadouri comparativ cu anii trecuți.

 

Intrum România prezintă rezultatele celei de-a patra ediții a Raportului European al Plăților Consumatorilor.

Barometrul Bunăstării Financiare, indicator analizat de Intrum, plasează România pe locul 18 din 24 în topul țărilor europene, România cunoscând o apreciere în clasament față de anul trecut. Pe primul loc se află Germania, Austria și Estonia.

Barometrul Bunăstării Financiare este definit ca nivelul de securitate financiară pentru a satisface nevoile și cheltuielile zilnice, consumatorii fiind în control asupra finanțelor personale. Barometrul este compus din trei indicatori ce măsoară capacitatea de a plăti la timp facturile (locul 21/24), economisirea pentru viitor (locul 12/24) și alfabetizarea financiară (locul 22/24).

În ceea ce privește capacitatea de a plăti la timp facturile, România este pe locul 21 din cele 24 de tări intervievate, fiind urmată doar de Portugalia, Ungaria și Grecia. Însă, pe măsură ce consumatorii se adaptează restricțiilor mai mult sau mai puțin severe, facturile sunt prioritizate. Astfel, se observă că în 2020, consumatorii prioritizează mai mult plata serviciilor ce susțin telemunca, precum abonamentul la internet, electricitatea și gazele.  

“În ciuda tuturor prognozelor, anul 2020 a adus schimbări imprevizibile atât în comportamentul consumatorilor cât și în mediul economic. Ne bucurăm să vedem orientarea spre economisire și prioritizarea facturilor de utilități deși aceste comportamente corespund mai degrabă categoriilor de persoane cu venituri peste medie. La Intrum Romania, în relația cu cei peste 100.000 de consumatori pe care îi deservim, am introdus politici care să ajute grupurile impactate de Covid-19 să facă față acestor momente imprevizibile și în continuare suntem alături de toate companiile care au nevoie de un flux de numerar pozitiv în aceste perioade dificile”, declară Cătălin Neagu, Managing Director Intrum România.

Din păcate însă, pentru plata facturilor și a creditelor, 32% dintre români se împrumută cu o frecvență lunară, media la nivel European fiind de 27%. Gospodăriile cele mai predispuse la împrumuturi sunt formate din adulți cu copii, 55% dintre aceștia declarând că s-au împrumutat cel puțin o dată în acest an pentru a face cumpărături dedícate copiilor.

2020 este cu siguranță un an al schimbărilor iar acest trend se reflectă și în orientarea consumatorilor spre cumpărături sustenabile, rețelele de socializare contribuind activ la conștientizarea sustenabilității. Astfel, din grijă pentru mediu dar și cu o atenție sportită asupra bugetului,60% dintre consumatorii români declară că anul acesta vor cumpăra mai puține cadouri de Crăciun decât o faceau în alți ani. In plus, în acest context, sunt mai determinați ca oricând să susțină producția locală.

Un alt pilon al Barometrului Bunăstrării Financiare este alfabetizarea financiară, respectiv nivelul de cunoștințe care ne ajută să înțelegem cum funcționează

banii și cum să luam anumite decizii financiare care să ne avantajeze. Astfel, doar 25% dintre români se simt confortabili să gestioneze situații financiare complexe, restul de 75% simțind în continuare nevoia de a-și îmbunătăți cunoștintețele, principala sursa de informare și educare fiind internetul. Din păcate, partenerilor unui cuplu le este dificil să discute deschis despre situația financiară, 64% dintre femei respectiv 71% dintre bărbați regăsindu-se în afirmația “Îmi este dificil să discut deschis cu partenerul despre situația financiară”

 

Despre Raportul European al Plăților Consumatorilor, ediția 2020

Raportul este bazat pe date extrase din răspunsurile a 24.198 consumatori din 24 de țări din Europa și își propune să prezinte concluzii interesante referitoare la viața de zi cu zi a europenilor, cu focus pe comportamentul lor de consum, credite și economii.

Cele 24 de țări intervievate sunt: Austria, Belgia, Cehia, Danemarca, Elveția, Estonia, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Marea Britanie, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, România, Slovenia, Spania, Suedia și Ungaria

Datele extrase local se bazează pe răspunsurile a 1.000 de români intervievați iar eșantionul este reprezentativ național din punct de vedere sex, vârstă și regiune.

 

Contact person

Simona Mincu

Marketing & Sales Manager

simona.mincu@intrum.com