Cum poate face diferența o conversație telefonică
Anders Olsson este Team Leader în cadrul echipei Intrum Suedia. Cum vede Anders activitatea pe care o desfășoară în fiecare zi? Aflați în articolul de mai jos.

Anders Olsson nu se gândește la colectarea de creanțe așa cum își imaginează majoritatea oamenilor. După cinci ani și jumătate de experiență în industrie și de doi pe postul de Team Leader în echipa Intrum Suedia, el are în continuare în fiecare zi ceva nou de învățat.
“Dacă mi-ar fi spus cineva că voi face carieră în domeniul colectărilor de creanțe, nu aş fi crezut”, spune tânărul în vârstă de 36 de ani. “Pe cât de complicat poate fi acest job pe atât de satisfăcător este și, modul în care ne desfășurăm acţiunile este foarte diferit față de cum îmi imaginam la început și față de cum îşi imaginează în general oamenii .”
"Consultanți în domeniul financiar, nu recuperatori "
Anders şi echipa lui nu sunt tipicii colectori de creanţe cu sânge rece – titulatura lui şi a colegilor este însă aceea de consultant în domeniul financiar.
El compară acest rol cu cel al expertului în care te poți transforma atunci când ai impresia că deții informația însă o ai în mod eronat. Așa cum vă duceți la dentist pentru că aveţi nevoie de tratament pentru o măsea, tot la fel puteţi contacta echipa Intrum pentru a discuta şi pentru a primi consiliere personalizată despre datoriile pe care le dețineţi. În fiecare zi, echipa Intrum discută cu peste 50.000 de oameni din întreaga Europă, persoane care întâmpină dificultăţi în a-şi achita datoriile.
Această abordare este în conformitate cu responsabilitatea socială care se află la baza operațiunilor desfășurate de Intrum, dar totodată reflectă baza valorilor pe care Anders le aplică la serviciu și în viață de zi cu zi.
“Abordarea obișnuită de a apela pe cineva și de a-l întreba dacă va plăti ceea ce datorează, nu este cea mai eficientă metodă. Unele persoane cu care discutăm au trăit cu aceste datorii timp de 30-40 de ani.”
“De foarte multe ori nu le-au spus familiilor sau prietenilor, pentru că problemele financiare sunt încă tabu, chiar un subiect ruşinoş, sau poate că au discutat deja cu o altă firmă de colectare ce nu le-a oferit niciun fel de soluţie sau îngăduință; ei bine, de ce ar mărturisi aceste lucruri unui străin care se află la celălalt capăt al telefonului? “
“Fiecare apel pe care îl efectuăm sau pe care îl preluăm trebuie să fie o misiune de a schimba mentalitatea oamenilor despre cine suntem și despre modul în care lucrăm. Noi muncim pentru a câștiga încrederea oamenilor și pentru a-i determină să plătească înapoi lunar.”
Nu este nimic precum emisiunile de la televizor
Ideea oamenilor care trăiesc de foarte mulți ani cu datorii este înfricoșătoare și chiar poate induce în eroare pe mulți dintre noi. În orice caz, Anders explică că în general, situațiile persoanelor cu datorii nu sunt precum cele din emisiunile de la televizor, emisiuni care prezintă persoane cu obiceiuri mai puțin comune, care preferă să își achiziționeze o pereche de pantofi în loc să-și plătească facturile restante.
“ Dintre oamenii cu care vorbim, 99,9% dintre aceștia nu se aseamănă deloc cu imaginea pe care o arată emisiunile televizate. Persoanele de care avem grijă sunt persoane cu multe datorii, și care de cele mai multe ori au avut ghinion: și-au pierdut locul de muncă, au trecut printr-o despărțire, au avut o cădere emoțională sau o tragedie în familie. "
Anders le comunică întotdeauna colegilor din echipă să înceteze să se mai uite la numărul oamenilor cu datorii și să înceapă să se gândească la consumatorul final, omul din spatele receptorului.
“Unele persoane sunt foarte indiferente atunci când vine vorba despre propriile datorii, pe când alții evită să discute despre acestea. Așa că încercăm să aflăm despre visurile oamenilor-poate că datoriile îi impiedică să se mute într-un apartament mai mare ori să se căsătorească; oricare ar fi motivul, noi îi putem ajuta să îşi atingă obiectivele. ”
Această apropiere și nu în ultimul rând empatia, oferă rezultate. Anders vorbește despre oamenii care sunt uimiți și mulțumiți de felul în care dificultățile lor au fost soluționate de către echipa Intrum, care i-a motivat și i-a determinat să își rezolve problema datoriilor.
Ajutăm nu doar consumatorii, ci și companiile
Bineînțeles, există și alte variabile în ecuație. Dar companiile cărora li se datorează bani?
“Am fost și de partea cealaltă a lucrurilor, lucrând pentru o companie de vânzări. Am văzut chiar și datorii mici, care neplătite pot face diferența dintre o firmă care stagnează din punct de vedere al echipei sau companii care se dezvoltă sănătos. Dacă noi putem determina un consumator să plătească chiar și o sumă mică de bani lună de lună, aceasta poate face diferența. "
Dacă întâmpini dificultăți cu datoriile, răspunde la telefon!
Dacă Anders ar avea doar un singur sfat pentru cei care se confruntă cu această problemă, acesta ar fi ”Răspundeți la telefon! Ştiu că va fi înficoşător şi poate vă veți simți jenați, însă noi vă putem ajuta.”
“Cu cât așteptați mai mult, cu atât mai rău situația va putea deveni. Cu cât răspundeți mai repede la telefon, cu atât mai repede vă putem ajută.”
Îi mulțumim lui Anders pentru mesaj! Dacă vă doriți o carieră în cadrul companiei numărul unu în credit management și colectare de creanțe, Intrum România, așteptăm CV-ul dumneavoastră, aici