Masuri Intrum  

impotriva Covid-19

Citeste mai mult ›

Masuri speciale de protectie ale consumatorilor in contextul pandemiei de COVID19

Asociatia de Management al Creantelor Comerciale - AMCC, din a carei componenta fac parte 15 companii de profil printre care si Intrum Romania, reprezentand aproximativ 80% din piata de management al creantelor din Romania, impreuna cu toti membrii sai, au decis adoptarea unor masuri speciale in contextul pandemiei de COVID19.

Pandemia cu care societatea romaneasca se confrunta astazi risca sa aduca atingere directa nu numai starii de sanatate a indivizilor, ci si realitatii economice cu care fiecare dintre noi se va confrunta in viitorul apropiat.

In acest sens, tocmai pentru ca intelege si respecta atat la nivel de industrie, cat si la nivelul fiecarei companii membra AMCC, concepte precum solidaritatea si responsabilitatea, industria de management al datoriilor, reprezentata de AMCC, depune toate eforturile pentru implementarea in practica curenta a unor masuri concrete de sprijinire si consolidare a eficientei proceselor financiar-economice din Romania.

Promovam asiduu si aplicam constant principiul general al politicii de conciliere si intelegere in raport cu clientii nostri, adaptat situatiei lor actuale si intr-un mod deschis dialogului, in fiecare etapa a relatiei cu persoana indatorata, a carei situatie s-a deteriorat ca urmare a pandemiei COVID- 19, in conformitate cu standardele etice.

AMCC, in acest moment fara precedent, dificil pentru toata lumea, isi mentine deschiderea fata de  nevoile si vocile legitime ale clientilor sai. Industria noastra va continua sa foloseasca acele solutii dovedite in timp a fi viabile, in interesul clientilor nostri, fundamentate pe o abordare amiabila si care s-au dovedit a sprijini  in mod eficient persoanele indatorate in revenirea lor la echilibrul financiar. Aceste masuri sunt in deplina consonanta si conformitate cu prevederile art. 48 din OUG 52/2016: „(1) Creditorul, respectiv entitatea care desfasoara activitatea de recuperare creante trebuie sa tina cont de circumstantele individuale ale consumatorului, de interesele si drepturile consumatorului, precum si de capacitatea de rambursare a acestuia atunci cand ofera solutii” precum si in conformitate cu si art. 711 din OUG 50/2010: „Entitatea care desfasoara activitatea de recuperare creante elaboreaza, impreuna cu consumatorul, un plan de achitare a datoriilor/obligatiilor adaptat la veniturile actuale ale acestuia”.

Membri AMCC aplica o gama variata de solutii, care include, dar nu se limiteaza la:

  1. esalonarea datoriei in rate convenabile, adaptate bugetului clientului,
  2. prelungirea perioadei de rambursare, adaptarea acesteia la capacitatile de plata ale clientilor;
  3. reducerea valorii ratei in perioada convenita intre parti,
  4. 4modificarea datei de rambursare a ratelor,

In urma analizei noastre am ajuns la concluzia ca aceasta abordare este deosebit de importanta si eficace in contextul pandemiei de COVID-19 cu care ne confruntam si care va fi folosita invariabil pentru evaluarea individuala a potentialelor efecte adverse care ii afecteaza pe clientii nostri.

Astfel, pentru a veni in sprijinul consumatorilor si/sau companiilor afectate de coronavirus, precum si pentru protejarea propriilor angajati, pe durata starii de urgenta dictata de autoritatile publice, dar si in considerarea comunicatului de presa emis de Uniunea Nationala a Executorilor Judecatoresti cu privire la procedurile de executare silita, companiile de colectare a creantelor au luat in considerare, extinderea seriei de masurilor de sprijin adoptate in interesul consumatorilor si au agreat asupra urmatoarelor concluzii:

  1. In perioada starii de urgenta, membrii AMCC vor asigura suspendarea oricaror proceduri de evacuare silita si, in acelasi timp, a oricaror noi proceduri de executare directa imobiliara. 
  2. Acordarea, la cerere, acelor consumatori si/sau companii afectate de efectele coronavirus, de esalonari la plata si ajustarea platilor datorate in functie de noua situatie financiara, pentru protejarea celor afectati de efectele pandemiei;
  3. Pe baza documentelor furnizate de persoanele fizice si/sau companiile afectate de pandemie, solutii privind suspendarea temporara a executarilor silite in aceste situatii si/sau vanzarea amiabila si de comun acord a garantiilor vor fi implementate;
  4. Suspendarea activitatilor de vizite pe teren, in vederea respectarii obligatiei de a asigura distantarea sociala, cu exceptia situatiilor in care acest serviciu reprezinta o obligatie contractuala proprie si numai in vederea oferirii de asistenta pentru plata, semnarea angajamentelor de plata esalonata etc;
  5. Sunt garantate intregritatea si confidentialitatea datelor cu caracter personal ale persoanelor vizate, asigurandu-se   procesarea legala in contextul masurilor specifice adoptate de autoritati;
  6. Membrii AMCC incurajeaza utilizarea canalelor de plata on-line, in vederea limitarii deplasarilor la punctele de plata si evitarii utilizarii bancnotelor si monedelor.


Subliniem inca o data viziunea AMCC, de a depune eforturi sustinute pentru favorizarea unui mediu de afaceri sanatos si de a sustine companiile sa se dezvolte sustenabil.

 Folosim acest prilej pentru a reinnoi asigurarile de inalta consideratie.